Treatwell
The simple way to book beauty anywhere.
Download our free app.
Kapper
Nagels
Gezicht
Massage
Ontharen
Lichaam
Mannen
Giftcard
Aan het inloggen, moment geduld...
Je bent ingelogd
Log in op jouw account

Recensie Richtlijnen

Goede recensies | Recensies die we niet willen | Wanneer we moeten ingrijpen

Zelf zijn we best trots op het Treatwell platform. Reviews zijn een goede manier om te weten te komen wat je wilt, zonder een sales praatje. Om het eerlijk, netjes en reëel te houden, is het handig als we allemaal vanuit hetzelfde oogpunt de recensie schrijven.

Dus om het review platform gezond en positief te houden, zijn dit onze richtlijnen:

De goede recensies:

Hoe krijg je de beste Treatwell ervaring

  1. Zeg wat je denkt. Wat je ook wilt zeggen, de kans is groot dat iemand er baat bij heeft dat jij je ervaring en mening deelt. Deel daarom wat jij wilt van je ervaring - goed of slecht - en vertel zoveel mogelijk details. Hoe sneller je een recensie schrijft, hoe meer details je nog weet, dus probeer het zo snel mogelijk te doen. We publiceren alleen recensies die zijn geschreven binnen 3 maanden na de afspraak, dus zorg dat je deze kans om je mening te delen niet voorbij laat gaan! Houd er rekening mee dat dit platform wordt gebruikt om meningen over behandelingen te delen, dus we publiceren alleen recensies als je afspraak ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Is je afspraak geannuleerd, laat het dan ons klantenservice team weten, dan zoeken we dat voor je uit.
  2. Wees opbouwend. Was jouw ervaring niet helemaal top, vertel ons dan waarom. Leg specifiek uit wat er niet aan je verwachtingen voldeed. Zo zullen de lezers je meer serieus nemen en kan het bedrijf of de salon ook luisteren naar je feedback en eventueel verbeteren. Hoe meer details je deelt in de recensie, hoe beter. Het is goed om het kort te houden, maar zorg dat de tekst opbouwende feedback geeft en andere klanten er iets aan hebben. Als je recensie te warrig is of geen toegevoegde waarde heeft voor andere klanten, kan deze verwijderd worden - maar de sterren score zal wel nog meetellen in de beoordeling van de salon.
  3. Wees beleefd. We zijn een diverse mengeling van personen met verschillende meningen. Respectvol met of over anderen praten zorgt ervoor dat iedereen zich vrij voelt om een mening te geven.
  4. Valt je iets op, meldt het dan. Als je beledigende recensies ziet of iets dat in strijd is met deze richtlijnen, meldt het dan bij ons Customer Experience team. We proberen altijd de recensies in de gaten te houden, maar we vinden het altijd fijn als onze klanten het ons laten weten als ze iets opvalt voordat wij het zelf gezien hebben. Als een recensies is gerapporteerd, zal deze tijdelijk uitgeschakeld worden zodat ons team de tijd heeft het te onderzoeken.
  5. Gebruik heldere taal. Jouw bijdrage is jouw stem op Treatwell, dus zorg voor duidelijke taal die zo beschrijvend en helder mogelijk is, en zonder typfouten.

Recensies die we niet willen:

Hoe hou je ons te vriend:

  1. Blijf bij de feiten. Schrijf aleen recensie sgebaseerd op je eigen ervaring en inhoudelijk eerlijk en correct. Bijvoorbeeld; misschien was je niet tevreden met de behandeling en vond jij het personeel ongekwalificeerd, maar je kan dit niet als feit in je recensie schrijven als je dit niet zeker weet. Je recensie moet gaan over je eigen behandeling - schrijf geen recensie voor iemand anders die je in de salon hebt gezien. Zij kunnen zelf hun mening geven.
  2. Houd het aardig. Treatwell is niet de plek voor persoonlijke beledigingen, aggressieve opmerkingen of racistische en haatzaaiende teksten. We zijn een gemeenschap van diverse personen met diverse meningen en achtergronden, dus wees respectvol naar een ander.
  3. Houd het netjes. We willen de recensies netjes houden, dus geen scheldwoorden, vulgaire opmerkingen of seksueel expliciete teksten, foto's of voorstellen. Schrijf ook niet in alleen maar hoofdletters, het valt misschien op maar netjes is het niet. Als we een recensie zien in alleen maar hoofdletters, zullen we dit aanpassen naar kleine letters.
  4. Geen spam. Als we overduidelijke reclame zien in recensies, opmerkingen of andere inhoud, wordt dit direct verwijderd. Het is niet toegestaan om links, HTML, telefoonnummers, email adressen te plaatsen. Ook andere informatie die niet van toepassing is op het onderwerp en als doel heeft om persoonlijke of financiële winst te behalen is niet toegestaan. Daarnaast zijn bulkberichten of andere ongeautoriseerde inhoud om je eigen bedrijf of product te promoten, verboden.
  5. Niet valsspelen. Onze reputatie en punten systeem is er om gebruikers te erkennen en te belonen voor het schrijven van recensies en hun bijdrage aan de Treatwell-gemeenschap.
  6. Houd je aan de wet. We willen de autoriteiten niet hoeven in te lichten, dus houd je aan de wet door:
  • geen nep recensies te schrijven of iemand te betalen om iets te schrijven waar je bedrijf profijt van heeft.
  • niet zomaar iets van iemand anders te kopiëren of te gebruiken zonder toestemming - hou rekening met copyright wetten
  • mensen niet in de val te lokken om persoonlijke informatie te laten delen
  • niet iets te stelen of lenen van Treatwell of andere websites (zoals materiaal met copyright)
  • niet te hacken, zeker niet als het met het doel om iemand schade te berokkenen of informatie te stelen
  • geen bedriegingen, laster, smaad, pesten of je voordoen als iemand anders. Laster of smaad betekent dat je in een recensie onwaarheden stelt als feit, die de salon schade kunnen berokkenen. Bijvoorbeeld als je in een recensie stelt dat een therapeut niet gekwalificeerd is voor de behandeling. Met je kennis en ervaring kun je dit niet feitelijk weten - dus hou het bij het geven van je mening.
  • We doen er alles aan om neppe recensies op Treatwell te voorkomen. Mochten we neppe reviews van frauduleuze profielen tegenkomen, dan verwijderen we die meteen en ondernemen we stappen zodat de bedrijven of personen in kwestie gestrafd worden in de ranking op Treatwell.

    Wanneer we moeten ingrijpen:

    "Treatwell behoudt zich het recht voor om beoordelingen te bewerken of te verwijderen waarvan wij vinden dat ze ongepast en / of in strijd zijn met deze Treatwell Recensie richtlijnen of andere" gebruiksvoorwaarden.

    Houd er rekening mee dat, afhankelijk van de ernst , het overtreden van de Recensie Richtlijnen kan leiden tot verwijdering van je Treatwell account, zonder waarschuwing.

    Als je recensie wordt gerapporteerd bij het Review Team vanwege een overtreding, dan kunnen ze (a) tijdelijk de review uitschakelen of (b) de geschreven tekst verwijderen terwijl ze melding onderzoeken. Als zij constateren dat de recensie inderdaad in strijd is met onze Recensie Richtlijnen, dan kunnen ze ervoor kiezen om (a) de review volledig te verwijderen of (b) de geschreven tekst te verwijderen maar de sterren beoordeling te behouden. Het Review Team zal altijd de geschreven tekst weer publiceren als je de recensie bewerkt of opnieuw instuurt en deze wel aan de richtlijnen voldoet.

    "Ernstige beschuldigingen & politieonderzoeken

    Gelukkig komt het zelden voor dat er serieuze beschuldigen worden gemaakt tegen een salon die op Treatwell staat. Mocht het toch gebeuren dat criminele acitiviteiten of politieonderzoeken plaatsvinden of er ernstige beschuldigingen worden gemaakt tegen een salon, email dan Treatwell met dit formulier zodat we daar waar nodig kunnen helpen en de situatie de aandacht kunnen geven die het nodig heeft. We kunnen niet dergelijke ernstige zaken weergeven op een recensie platform, dus als je een recensie schrijft met ernstige beschuldigingen of politieonderzoeken, zullen we de recensie verwijderen en contact met je opnemen om te bespreken hoe we je kunnen helpen.

    Deze recensie richtlijnen zijn opgesteld met de beste intenties voor de Treatwell gemeenschap in gedachten. Als je suggesties hebt hoe we zouden kunnen verbeteren, of andere opmerkingen, stuur ons dan een email met dit formulier.