Kappers heropenen op 13 februari, schoonheidssalons blijven gesloten tot 1 maart: een update over de maatregelen van de overheid

De overheid heeft aangekondigd dat kappers op 13 februari de deuren mogen openen, maar dat schoonheidssalons tot 1 maart gesloten blijven. 

Wanneer je een afspraak hebt geboekt (uitgezonderd kappersbehandelingen) tussen 13/02/2021 en 28/02/2021 kun je deze verzetten. Afspraken die niet worden verzet, worden geannuleerd. Vooruitbetaalde afspraken worden terugbetaald.

Houd er rekening mee dat het 3-5 werkdagen duurt voor het bedrag van een door ons geannuleerde boeking weer op je rekening staat. Heb je (gedeeltelijk) betaald met een Treatwell giftcard? Dan wordt deze waarde bijgeschreven als 'tegoed' in je account.

We blijven nauw samenwerken met onze salonpartners om advies en begeleiding te delen over gezondheid, veiligheid en welzijn. Hier lees je hoe jij kunt helpen:
  1. Salons hanteren maatregelen om afstand te houden, waardoor het aantal klanten dat tegelijkertijd in de salon mag zijn, beperkt is. Ook spontante behandelingen (walk-ins) zijn hierdoor niet mogelijk. Zorg dat je van tevoren boekt om een ​​afspraak te maken.
     
  2. Was en reinig je handen om de verspreiding van bacteriën te voorkomen. Probeer dit te doen voor je in de salon arriveert, en nogmaals zodra je binnen bent (indien mogelijk). Vergeet de regel van 20 seconden wassen niet, om schone handen te garanderen.
     
  3. Wanneer je je onwel voelt, recentelijk ziek bent geweest of in contact bent geweest met iemand waarvan is bevestigd dat hij/zij COVID-19 heeft, ga dan niet naar je afspraak. Maak je geen zorgen, verzetten is eenvoudig (zelfs als je vooraf hebt betaald). Je vindt een link om je afspraak opnieuw in te plannen in de bevestigingsmail van je boeking of in 'Mijn boekingen' in de app.
     
  4. Hoewel een hereniging met je stylist of expert heel fijn is, vermijd je knuffelen, handen schudden en ander fysiek contact dat niet nodig is in de salon. Houd, waar mogelijk, voldoende afstand.
     
  5. Betaal de behandeling vooraf (tijdens het boeken), zodat je het contact met oppervlakken in de salon beperkt. Contactloze kaartbetalingen zijn een andere manier om contact te minimaliseren.
     
  6. Salonpartners kunnen besluiten de deuren open te laten om te voorkomen dat klanten het handvat aanraken (en dus bacteriën verspreiden). Indien de deuren open zijn wanneer je arriveert, is dat waarschijnlijk intentioneel. Vraag het voor de zekerheid als je twijfelt.
     
  7. We raden je aan iets te drinken mee te nemen naar de afspraak (een fles water of koffie van een zaakje in de buurt), om het gebruik van de bekers in de salon te vermijden.
     
  8. Als je het advies hebt gekregen een ​​mondmasker te dragen, vergeet deze niet mee te nemen.
     
Laatste update: 05/02/2021