Sky, Beauty Bar

Sky, Beauty Bar London

2015
samenwerking met Treatwell

1,700+
geverifieerde reviews

260
uren bespaard

Maak kennis met Sky, de eigenaresse van Beauty Bar, een populaire salon gespecialiseerd in ontharen.   

Beauty Bar is gevestigd in een van de drukste buurt van Londen, Chancery Lane. De sfeer bij Beauty Bar is daarentegen erg kalm en sereen – een prettige plek voor een behandeling.

Op welke manier beheerde jij je afspraken voordat je een samenwerking startte met Treatwell?

Toen ik begon met mijn salon, was het beheren van mijn afspraken een nachtmerrie. Ik hield al mijn afspraken bij in een papieren agenda. Ik schreef wel met potlood, want er vonden vaak genoeg veranderingen plaats – anders was het helemaal niet meer overzichtelijk.

Waar liep je tegenaan voor  je een Treatwell-partner werd?

In het weekend of op vrije dagen kon ik geen boekingen aannemen. Als iemand mij op zaterdag benaderde voor een behandeling voor de week erna, moest diegene wachten op een boekingsbevestiging tot ik maandag weer geopend was. Het beheren van boekingen met pen en papier kost wekelijks veel tijd. Maar elke minuut is kostbaar als je een salon runt, dus deze tijd had ik dus beter kunnen besteden aan het ontvangen van klanten en/of het uitvoeren van marketingactiviteiten voor mijn salon. 

Waarom heb je gekozen om samen te gaan werken met Treatwell? 

Het was moeilijk om nieuwe klanten aan te trekken. Ik had geen website, geen communicatie in mijn etalage – laat staat een bord dat ik open/gesloten was. 

Dus sloot ik me aan bij Treatwell. Ik dacht dat het een website was voor kappers, waar mijn salon meer zichtbaarheid zou krijgen. Het bleek zoveel meer te zijn: het is een compleet softwaresysteem, ‘Connect’, waar ik mijn hele salon mee kan beheren. Zonder de hulp van Treatwell zou mijn salon niet geworden zijn wat het nu is. Connect maakt niet alleen mijn leven makkelijker, maar ook dat van mijn klanten!

Sky Beauty Bar

Wat zijn de grootste voordelen van Connect? 

Het bespaart veel tijd; minstens 5 uur per week. Dat is ongeveer 260 uur per jaar! Deze tijd kan ik nu gebruiken om meer behandelingen uit te voeren. Ook voel ik mij minder gehaast.

Het creëren van een positieve, ontspannen sfeer is heel belangrijk in een salon. Klanten voelen zich hierdoor op hun gemak en willen graag terugkomen. Deze sfeer kan ik creëren in mijn salon, omdat ik door Connect georganiseerd te werk ga. Wat ook erg fijn is, is dat ik mijn agenda overal kan bekijken – waar ik ook ben. 

Wat is je favoriete functie in Treatwell Connect en waarom?

Ik vind de automatische herinneringen die mijn klanten ontvangen super. Klanten zeggen weleens: ‘Oh, bedankt dat je me aan mijn afspraak herinnerde!’ En dan weet ik dat ik dat niet zelf was, maar Connect. Het is geweldig dat dit geautomatiseerd is – het is een taak op mijn to-do-lijst die zichzelf afvinkt, dankzij mijn systeem.  

Treatwell en Connect helpen mij op verschillende manieren. Ik heb nu meer (online) zichtbaarheid, waardoor ik nieuwe klanten ontvang. Daarnaast ontvang ik vaker herhaalboekingen en geeft Treatwell mij toegang tot kant-en-klare sales-rapporten, die eenvoudig te begrijpen zijn.

Ik kan mij niet voorstellen hoe ik Beauty Bar zou moeten runnen zonder Treatwell.

Sky, Beauty Bar